Ελευθερία Σταματοπούλου: "Μέσα από το βιβλίο θέλω να προτρέψω τα παιδιά να αγαπήσουν τα ταξίδια καθώς και τις νέες εμπειρίες που αυτά έχουν να σου προσφέρουν."

 

Τι σας ενέπνευσε να γράψετε αυτό το βιβλίο και να συνδυάσετε τα γεωμετρικά σχήματα με τα μνημεία του κόσμου;


Για το βιβλίο αυτό εμπνεύστηκα από κάποια κοριτσάκια στην παιδική χαρά, όπου πηγαίνω με την κόρη μου, τα οποία έπαιζαν στο έδαφος ξαπλωμένα πιάνοντας τα χέρια τους και μου ήρθε στο μυαλό η εικόνα των σχημάτων.

Ήταν  πολύ ταιριαστός ο συνδυασμός σχημάτων και μνημείων μιας και τα περισσότερα από τα μνημεία που χρησιμοποίησα στο βιβλίο μου έχουν και κάποιο συγκεκριμένο σχήμα.


 Ποια είναι η σημασία των γεωμετρικών σχημάτων στην ιστορία σας και πώς επιλέξατε αυτά τα έξι συγκεκριμένα σχήματα;


 Όλη η ιστορία μου περιτριγυρίζεται από τα γεωμετρικά σχήματα. Μέσω αυτών οι ηρωίδες μου μαθαίνουν να συνεργάζονται ώστε να δημιουργήσουν και να εκφραστούν χρησιμοποιώντας τα σώματά τους. Τα έξι αυτά γεωμετρικά σχήματα είναι και τα πιο γνωστά στα παιδιά και είναι αυτά που μαθαίνουν στις τάξεις του δημοτικού. Για αυτό και έδωσα έμφαση σε αυτά.


 Πώς η ζωή σας στην Ανατολική Μάνη επηρέασε την αφήγηση και τη συγγραφή αυτού του βιβλίου; Υπάρχουν στοιχεία της περιοχής που σας ενέπνευσαν;


 Η ζωή μου στην Ανατολική Μάνη με εμπνέει γενικά στη συγγραφή λόγω των υπέροχων φυσικών τοπίων τα οποία <γεμίζουν> τόσο το μάτι όσο το μυαλό και τη ψυχή. 


 Ταξιδεύοντας στα μνημεία του κόσμου, ποιες πολιτιστικές αξίες θέλετε να μεταφέρετε στα παιδιά μέσα από τις περιπέτειες των τεσσάρων φίλων;


Μέσα από το βιβλίο θέλω να προτρέψω τα παιδιά να αγαπήσουν τα ταξίδια καθώς και τις νέες εμπειρίες που αυτά έχουν να σου προσφέρουν. Μέσω των ταξιδιών ο άνθρωπος έρχεται σε επαφή με νέους πολιτισμούς και μαθαίνει για τη διαφορετικότητα αλλά και την ισότητα, την αλληλεγγύη μεταξύ των λαών.


 Μπορείτε να μας μιλήσετε για τη διαδικασία δημιουργίας των χαρακτήρων του βιβλίου και τι τους καθιστά ξεχωριστούς;


Ήθελα να γράψω ένα βιβλίο με τέσσερις φίλες κολλητές επηρεασμένη από εμένα και τις φίλες μου που είχα από μικρή και ακόμα παραμένουμε φίλες αγαπημένες. Έτσι ο κάθε χαρακτήρας έχει πολλά στοιχεία από τις προσωπικότητες των φίλων μου καθώς και από τη δική μου. Η ηρωίδα μάλιστα που φοράει τα γυαλιά υποτίθεται είμαι εγώ. 


 Ποιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι της συγγραφής αυτού του βιβλίου; Υπήρχε κάποια συγκεκριμένη πρόκληση που αντιμετωπίσατε;


Καμία πρόκληση δεν αντιμετώπισα. Ήταν κάτι που βγήκε αβίαστα και με πολλή χαρά και δημιουργία.


 Πώς επιλέξατε τα μνημεία που παρουσιάζονται στο βιβλίο; Υπάρχει κάποια προσωπική σχέση με αυτά τα μέρη;


Έβαλα μνημεία τα οποία παγκοσμίως είναι αναγνωρίσιμα και επισκέψιμα. Με πρώτη αναφορά στον Παρθενώνα, ένα παγκόσμιο σύμβολο πολιτισμού αλλά και το πιο βασικό μνημείο του Ελληνικού πολιτισμού.


 Τι ελπίζετε να αποκομίσουν τα παιδιά από την ανάγνωση αυτής της ιστορίας; Ποιο είναι το κύριο μήνυμα που θέλετε να μεταδώσετε;


Το βασικό μου μέλημα γράφοντας ένα παιδικό βιβλίο είναι να το διαβάσουν τα παιδιά και να περάσουν ωραία. Να χαρούν, να διασκεδάσουν και να ταξιδέψουν μαζί με τις ηρωίδες μου. Οτιδήποτε αποκομίσει το κάθε παιδί μετέπειτα από το βιβλίο είναι ένα πρόσθετο συν για το ίδιο είτε αυτό είναι ένα καινούριο σχήμα είτε ένα καινούριο μέρος που δεν το είχε ξανακούσει, είτε μια νέα λέξη μέσα από το βιβλίο είτε οτιδήποτε του έκανε εντύπωση.


 Σκοπεύετε να γράψετε περισσότερα βιβλία στο μέλλον; Εάν ναι, έχετε ήδη κάποιες ιδέες για το επόμενο σας έργο;


 Με τη συγγραφή ασχολούμαι από φοιτήτρια. Είναι κάτι που δεν τελειώνει ποτέ. Οπότε ναι, θα ήθελα να γράψω και άλλα βιβλία και κυρίως νέες περιπέτειες με τις τέσσερις φίλες κολλητές.


 Τι πιστεύετε ότι καθιστά το βιβλίο σας μοναδικό στην παιδική λογοτεχνία και ποιο είναι το κοινό στο οποίο στοχεύετε περισσότερο;


 Κάθε δημιουργία είναι μοναδική και ξεχωριστή. Αυτή είναι η γνώμη μου. Από εκεί και πέρα στοχεύω κυρίως σε παιδιά νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων δημοτικού. Για τον λόγο αυτό είναι και γραμμένο έμμετρα.


Πώς αισθάνεστε για την υποδοχή του βιβλίου σας μέχρι τώρα; Έχετε λάβει κάποια σχόλια από τους αναγνώστες που σας συγκίνησαν ή σας ενθάρρυναν;


Αισθάνομαι πραγματικά υπέροχα και υπερήφανη για μένα που κατάφερα να πραγματοποιήσω το όνειρό μου( ήθελα από μικρό κορίτσι να γίνω συγγραφέας και να γράψω ένα βιβλίο). Οπότε και μόνο αυτό είναι επιτυχία. Πόσο μάλλον όταν όλοι μου οι φίλοι και συγγενείς, η οικογένειά μου να μου δίνει συγχαρητήρια. Παίρνω δύναμη ώστε να συνεχίσω να γράφω. Το πιο συγκινητικό ήταν όταν η μικρή μου κόρη πήρε το βιβλίο μου και είδε τη φωτογραφία μου στην τελευταία σελίδα με το βιογραφικό μου και αναφώνησε όλο χαρά <η μαμά μου>. Αυτό τα λέει όλα.


Υπάρχει κάποιο μήνυμα ή συμβουλή που θα θέλατε να δώσετε στους νέους συγγραφείς που ενδιαφέρονται να γράψουν για παιδιά;


 Η συμβουλή μου προς τους νέους συγγραφείς είναι να μην τα παρατάνε ποτέ, να κυνηγούν τα όνειρά τους και να μένουν πιστοί σε αυτά. Και κάποια μαγική στιγμή όλα θα έχουν πάρει τη σωστή θέση ώστε το όνειρο να μην είναι πλέον μόνο όνειρο.


Της Αλεξίας Βλάρα, 9/9/2024

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Χλόη Αντωνοπούλου Μουζακίτη: " Για εμένα όμως η υπέρτατη αρετή που οφείλουμε να κατακτήσουμε σε αυτή τη ζωή είναι αύτη του ενήλικα που θέλει να βουτήξει το δάχτυλό του σε κάθετι νέο και να το γευτεί".

Εύη Μαραζοπούλου: "Η Σερβιτόρα και κάθε ήρωας μέσα σ’ αυτήν αντιπροσωπεύει τον σύγχρονο άνθρωπο, που έχει να αντιμετωπίσει σκοπέλους, εσωτερικούς ή εξωτερικούς".