Δημήτρης Καλπογιαννάκης: "Το γεγονός πως ‘’άνοιξα’’ τα εσώψυχά μου και όπως γράφω στον πρόλογο "εκτίθεμαι’’ στα μάτια των αναγνωστών ήταν η πρόκληση και ο προβληματισμός προς τον εαυτό μου".

 

  1. Τι σας ώθησε να γράψετε το "Σφακτηρίας 21Α" και ποια είναι η κεντρική ιδέα που θέλατε να μεταδώσετε με αυτό το έργο;


Πρόκειται για προσωπική υπόθεση, εξιστόρηση γεγονότων που με διαμόρφωσαν .Είναι ,ίσως , ψυχοθεραπεία  Η ‘’ελευθέρωσή μου’’.

Η κεντρική ιδέα ,αν μπορούμε να το θέσουμε έτσι, είναι αυτό. Η απλή, καθαρή, ειλικρινής αποτύπωση περιόδων της ζωής μου την συγκεκριμένη στιγμή που συνέβαινε, χωρίς καλλωπισμούς εκ των υστέρων(όπως αναφέρω στον πρόλογο).


  1. Αναφέρετε ότι η μνήμη δεν είναι δική μας αλλά την κληρονομούμε. Πώς εξερευνάτε αυτό το θέμα μέσα από την πλοκή του βιβλίου;

Αφηγούμαι προσωπικές ιστορίες, με ειλικρίνεια, αυθορμητισμό και λυρισμό. Συμβάντα που δεν επέλεξα. ‘Ετσι εξηγείται η αναφορά και η όλη στάση μου απέναντι στην μνήμη που θεωρώ πως κληρονομείται.

  1. Ποιος είναι ο ρόλος της νοσταλγίας στην ιστορία σας; Πώς διαφέρει η γλυκιά ανάμνηση από την εξιδανίκευση του παρελθόντος;

Όταν γυρνάτε στο παρελθόν ,δεν υπάρχει νοσταλγία? Νοσταλγία μεν, αλλά σε πολλές αποτυπώσεις γεγονότων απουσιάζει η εξιδανίκευση του παρελθόντος!

  1. Οι προσωπικές σας εμπειρίες από τη ζωή σας στην Αθήνα, αλλά και στο Νεοχώρι, επηρέασαν με κάποιον τρόπο τη διαμόρφωση της αφήγησης;

Δεν επηρέασαν με κάποιο τρόπο αλλά απόλυτα!! Σαφέστατη η επιρροή!! Όλες οι εικόνες είναι βγαλμένες μέσα από την ζωή μου και την αλληλεπίδραση με τις ζωές των άλλων!

  1. Η σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν και το μέλλον είναι σημαντική στο έργο σας. Πώς η μνήμη και οι εμπειρίες μας καθορίζουν το ποιοι είμαστε σήμερα;

Κάποιοι στίχοι αγαπημένου   τραγουδιού, λένε  ‘’εγώ δεν είμαι ποιητής ,είμαι στιχάκι’’.  Οπότε και εγώ σας αναφέρω πως δεν είμαι κοινωνιολόγος η φιλόσοφος αλλά ο συνηθισμένος καθημερινός άνθρωπος που αντιλαμβάνομαι πως από την στιγμή που γεννιόμαστε οι στιγμές που περνούν επηρεάζουν όλη την πορεία μας.


  1. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε κατά τη διάρκεια της συγγραφής αυτού του βιβλίου;

Το γεγονός πως ‘’άνοιξα’’ τα εσώψυχά μου και όπως γράφω στον πρόλογο ΄΄εκτίθεμαι’’ στα μάτια των αναγνωστών ήταν η πρόκληση και ο προβληματισμός προς τον εαυτό μου.  Ξεπερνώντας το ( αν και ακόμα υπάρχει και βασανίζει το μυαλό μου) ‘’αφέθηκα’’ τίμια στα μάτια σας και μπορώ να πω πως στην παρουσίαση  όσοι παραβρέθηκαν είδαν τόσες πολλές  ομοιότητες σε εικόνες και ιστορίες.

  1. Στο βιβλίο σας αναφέρεστε σε στιγμές που το γέλιο ήταν μόνιμα ζωγραφισμένο στα χείλη. Πώς προσεγγίζετε τη χαρά και τη λύπη ως αντιθετικά στοιχεία στο έργο σας;

Όσο ήμουν παιδί και παρά τα πολλά ‘’εμπόδια’’  το γέλιο ήταν μόνιμα ζωγραφισμένο .Περνώντας τα χρόνια και με περισσότερες ευθύνες ( δεν συζητώ καν την σημερινή εποχή….αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα) χαρά και λύπη προχωρούν χεράκι- χεράκι! Είναι στοιχεία που διαδέχονται το ένα το άλλο και αλληλοεπιδρούν.

  1. Πώς η πολυδιάστατη εμπειρία σας από τον αθλητισμό, τη μουσική και τις επαγγελματικές σας ασχολίες συνεισέφερε στη διαμόρφωση του συγγραφικού σας ύφους;

Ο λυρισμός που προανέφερα σε συνδυασμό με τα ‘’κέρδη που αποκόμισα από την ενασχόλησή μου με τον αθλητισμό και την μουσική συνέτειναν στην  στην διαμόρφωση του βιβλίου που κρατάτε. Η επαγγελματική ασχολία είναι ένα άλλο κομμάτι ( ειλικρινής απάντηση) που ‘’δανείστηκε’’ από τον αθλητισμό την δυναμική μου πλευρά, την δυναμική μου φύση.

  1. Ποια είναι η σημασία της τοποθεσίας "Σφακτηρίας 21Α" για την αφήγηση και πώς σχετίζεται με την ανάπτυξη των χαρακτήρων σας;

Απλή και τίμια απάντηση. Αυτό που ήμουν, που είμαι ,και Θεού θέλοντος , θα είμαι πηγάζει από την Σφακτηρίας 21Α το σπίτι και την γειτονιά που μεγάλωσα, με τα όμορφα και τα άσχημα.

  1. Τι ελπίζετε να αποκομίσουν οι αναγνώστες από το βιβλίο σας και ποιο είναι το κύριο μήνυμα που θα θέλατε να τους μεταφέρετε;

Εύχομαι να με συντροφεύσουν και να  ‘’πετάξουν’’ σε δικές τους αντίστοιχες Σφακτηρίες 21Α και το ταξίδι αυτό να τους φέρει ξεκούραση, χαρά και ίσως δάκρυα!!!



Της Αλεξίας Βλάρα, 16/10/2024

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Ιωάννα Καράνταλη: "Ο τίτλος «Είμαι ό,τι θυμάμαι» υπογραμμίζει την κεντρική σημασία της μνήμης στην ανθρώπινη ταυτότητα, καθώς οι αναμνήσεις σχηματίζουν το πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και τον κόσμο".