Ο Θοδωρής Καρέλλας μιλάει στο Οpen Mind

 


1.       Πώς προέκυψε η ενασχόληση σας με την μουσική;

Aπό τότε που έχω ξεκάθαρες μνήμες, παιδί ακόμα και αναφέρομαι στην δεκαετία του 80, τότε ήταν τα πράγματα πολύ διαφορετικά σε σχέση με τη σημερινή εποχή. Γενικότερα, αλλά ειδικά σε ό,τι αφορά στην κουλτούρα ως λαός και κοινωνία. Θυμάμαι, εκεί που μεγάλωσα, ανάμεσα σε μεγάλες πολυκατοικίες και σε στενούς δρόμους, μια περιοχή πυκνοκατοικημένη που όμως όλα ήταν πιο ζωντανά. Οι άνθρωποι, μιλούσαν ο ένας στον άλλον, έφτιαχναν καινούργιες παρέες με το καλημέρα, όλοι με κάποιον τρόπο γνωρίζονταν μεταξύ τους. Τότε, ακουγόμασταν. Γενικά, μιλούσαμε δυνατά και η μουσική και τα τραγούδια ακούγονταν σχεδόν από παντού. Μέσα από τα σπίτια, αντηχούσαν οι φωνές των τραγουδιστών και ξεγλίστραγαν από τα μπαλκόνια. Και οι περισσότεροι θα σιγοτραγουδούσαν μαζί κάποιο τραγούδι. Το παράξενο θα ήταν να μην άκουγες από κάπου μουσική. Στο φαρμακείο της γειτονιάς, στο ξυλουργείο, στα σπίτια, παντού θα υπήρχε κάποιο ραδιοφωνάκι. Μόνο που δεν ήταν κάτι που συνόδευε αλλά ήταν και βασική παρέα.  Έπειτα, οι άνθρωποι έφτιαχναν παρέες γύρω από τα τραγούδια, πότε στα σπίτια, άλλοτε στις ταβέρνες. Ήταν λοιπόν φυσικό και επόμενο να αποκτήσω οικειότητα με τη μουσική, τη μελωδία, τα τραγούδια. Ακόμα αισθάνομαι τη μουσικότητα του λαού και του τόπου γύρω μου.

 

 
2. “Λίκνο”, νέο τραγούδι, μιλήστε μου για αυτό.

 

Σε κάποια συνομιλία που είχα με τον φίλο μου Αστέρη Κωνσταντίνου, τον ρώτησα αν έχει κάποιους στίχους να μου στείλει γιατί ήμουν σε δημιουργική περίοδο. Ευτυχώς είχε και μου έστειλε δυο τραγούδια. Τα διάβασα και τα άφησα. Λίγες μέρες μετά, διάβασα το Λίκνο και ως δια μαγείας μου βγήκε εντελώς αβίαστα η μελωδία και αρμονία του τραγουδιού. Στην αρχή ούτε κι εγώ ο ίδιος δεν είχα καταλάβει αν ήταν ωραίο. Και να το θέσω καλύτερα, εμένα μου άρεσε πολύ, δεν ήξερα εάν θα αρέσει έξω από εμένα. Τότε το έπαιξα στην φίλη μου Ιωάννα και της άρεσε πολύ. Έτσι και το έστειλα στον Αστέρη. Του άρεσε πολύ και είπαμε να το φτιάξουμε μαζί. Και να το αποτέλεσμα! 

 

3 Eτοιμάζετε ένα live στις 28/3 στο Ίλιον. Μιλήστε μου για αυτό.

 

Ύστερα από προτροπή δικών μου ανθρώπων, και μετά από μια αποχή 6 χρόνων, μιας και όλοι όσοι συμμετείχαν αγκάλιασαν τα τραγούδια μου με αγάπη, θεώρησα ότι το λιγότερο που είχα να κάνω, ήταν αυτή η παρουσίαση. Αλλιώς, δυσκολεύομαι υπό πολλές έννοιες να βγαίνω και να κάνω παραστάσεις. Πρώτα απ' όλα για μένα η τέχνη του τραγουδιού είναι στάση ζωής. Δεν είναι ούτε μόδα ούτε ανάδειξη του εαυτού μου. Αντιθέτως, αισθάνομαι ότι έχω βαθιά ευθύνη για αυτό που κάνω. Ο κόσμος πια για πολλούς και διάφορους λόγους αλλά και οι τάσεις, έχουν απαξιώσει τον όρο τραγούδι. Προσπαθώ να λειτουργώ ως ενεργός πολίτης και να δημιουργήσω, κάτι να αφήσω πίσω μου που κάποτε κάποιος που θα πέσει κατά τύχη στο έργο μου τουλάχιστον να μην πει "μια από τα ίδια κι αυτός". Όμως αισθάνομαι πως ό,τι κι αν κάνω είναι σα να μην επιτρέπεται να το κάνω πια. Ας αναρωτηθεί καθένας το γιατί. Είμαι όμως ειλικρινά χαρούμενος και ανυπομονώ να βρεθώ με όλους τους αγαπημένους φίλους μαζί και να τραγουδήσουμε παρέα, ό,τι μας στέρησε εκείνος ο εγκλεισμός του 2020. Γιατί ο Φρέσκος Πηλός είναι ένας δίσκος που γεννήθηκε με αφορμή εκείνα τα πρωτόγνωρα πράγματα που μας συνέβησαν. Έτσι θα ολοκληρωθεί και ο πρώτος κύκλος, με αυτήν την παράσταση! Τέλος να πω ότι είμαι πολύ τυχερός που τόσοι και τόσο εξαίρετοι καλλιτέχνες θα συμμετέχουν και καθένας θα δώσει τη δική του ξεχωριστή νότα στην παράσταση και για αυτό το έργο. Τους ευχαριστώ όλους!

4. Ποιες συνεργασίες ξεχωρίζετε και γιατί;

 Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι ως καλύτερο από κάτι άλλο ή χειρότερο. Γιατί κάθε τι κατέχει μέσα μου μοναδική θέση.

5. Έχοντας εμπειρία στην μουσική με την πάροδο του χρόνου, τι θα λέγατε σε έναν νέο που θα ξεκινούσε τώρα;

Να βρίσκει την αλήθεια και να την λέει χωρίς συμβιβασμούς.  

6. Συμμετέχουν και οι Ρεβάνς. Μιλήστε μου για αυτή την συνύπαρξη. Πώς προέκυψε και πώς νιώθετε για αυτή την συνεργασία;

Με τον Αστέρη Κωνσταντίνου και τον Χρήστο Παπαδόπουλο, γνωριζόμαστε πάνω από 15 χρόνια. Εκείνοι ως φοιτητές κι εγώ ως ανερχόμενος στον χώρο, τότε, συνυπήρξαμε για κάμποσο καιρό στο Εναλλάξ, ένα ''θρυλικό'' μουσικό μπαράκι που σύχναζαν φοιτητές. Έπειτα χαθήκαμε (εννοείται πηγαίναμε ο ένας στα λαιβ του άλλου) αλλά κι εγώ προσωπικά  παρακολουθούσα την πορεία τους. Μου άρεσαν και μου αρέσουν πολύ ως καλλιτέχνες και οι δυο! Είναι και πολύ καλά παιδιά, είμαστε καλοί φίλοι!


7. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Ένας καινούριος δίσκος που θα έχει τον τίτλο - Humanity songs - και ο οποίος θα υλοποιηθεί από μια μεγάλη ομάδα φίλων, εξαίρετων καλλιτεχνών και για καλό σκοπό! 

8. Ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας

Θα δανειστώ και θα παραφράσω ελάχιστα έναν στίχο από τον Φρέσκο Πηλό και συγκεκριμένα από το τραγούδι - Μέλισσες και λύκοι - τραγουδισμένο από τον Αστέρη Κωνσταντίνου: Να κοιτάζουνε τον ήλιο μες τα μάτια! 


Της Αλεξίας Βλάρα, 19/3/2024

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Χλόη Αντωνοπούλου Μουζακίτη: " Για εμένα όμως η υπέρτατη αρετή που οφείλουμε να κατακτήσουμε σε αυτή τη ζωή είναι αύτη του ενήλικα που θέλει να βουτήξει το δάχτυλό του σε κάθετι νέο και να το γευτεί".