Μαριάννα Αβούρη: "To Όλα αυτά που αγαπώ µιλάει για τη µετάβαση των παιδιών σε έναν κόσµο που χαρακτηρίζεται από αφθονία".

 

1)                  Νέο βιβλίο. Μιλήστε μου για αυτό.

To Όλα αυτά που αγαπώ µιλάει για τη µετάβαση των παιδιών σε έναν κόσµο που χαρακτηρίζεται από αφθονία. Εκεί έρχονται σε επαφή µε όλο το φάσµα των ανθρώπινων συναισθηµάτων, µε άπλετη γνώση, ανεξάντλητες εμπειρίες και δυνατότητες. Αυτό το νέο βιβλίο έρχεται σαν συνέχεια του προηγούμενου βιβλίου μου: Τα «π», τα «φ», τα πώς και τα γιατί (Εκδόσεις Βακχικόν, 2018), προκειμένου να σηματοδοτήσει το επόμενο βήμα, όπου τα παιδιά διασχίζουν για πρώτη φορά το κατώφλι του σπιτιού τους και ξεκινούν να ανακαλύπτουν σιγά-σιγά τον κόσμο γύρω τους.


 

2)                   «Όλα αυτά που αγαπώ» πώς προέκυψε ο τίτλος;

Από μια απλή παραδοχή ότι στη ζωή μας δεν είμαστε μονοδιάστατοι. Ότι η αγάπη πηγάζει –και διοχετεύεται επίσης– από και προς πολλές κατευθύνσεις. Πόσο μάλλον στην περίπτωση των παιδιών, όπου η αγάπη αποτελεί ένα από τα κυρίαρχα συναισθήματα που βιώνουν.

 

3)                  Μια ποιητική συλλογή όπου χρησιμοποιείτε γρίφους και παιχνιδίσματα για να κερδίσετε το ενδιαφέρον των μικρών μας φίλων για την κατανόηση της ελληνικής γλώσσας. Πόσο σας δυσκόλεψε αυτή η επιλογή;

Δεν με δυσκόλεψε καθόλου, καθώς είναι ο τρόπος που θα επέλεγα να επικοινωνήσω και με τα δικά μου παιδιά ή με οποιαδήποτε άλλα παιδιά αυτής της ηλικίας. Το «παιχνίδισμα» είναι απαραίτητο συστατικό, γιατί κεντρίζει αρχικά το ενδιαφέρον τους, και γιατί προσφέρει αυτό το στοιχείο της οικειότητας που χρειάζονται τα παιδιά για να μπορέσουν να συνδεθούν με τη γλώσσα πιο ουσιαστικά. Μην ξεχνάμε ότι ένα ποίημα σε πρώτο επίπεδο είναι εικόνα και μουσικότητα, σε δεύτερο όμως είναι σκέψη και συναίσθημα.

 

4)                  Ένα διαχρονικό βιβλίο που έχει εκδοθεί το 2022 και παρόλα αυτά αποτελεί μία επιλογή για τους μικρούς μας φίλους. Πώς νιώθετε που το εμπιστεύονται οι γονείς για τα παιδιά τους;+

 

Καταρχάς, με τιμά. Ως μητέρα γνωρίζω καλά ότι τα παιδιά μας είναι ό,τι  πιο πολύτιμο έχουμε και είναι επιβεβλημένο να προσέχουμε σε τι τα εκθέτουμε, ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνουν. Ως συγγραφέας παιδικών βιβλίων, σας διαβεβαιώ ότι νιώθω μεγάλη ευθύνη απέναντι σε αυτά τα παιδιά καθώς και τους γονείς τους.

 

5)                  Πώς νιώθετε που είστε μέλος των εκδόσεων Βακχικόν;

 

Αισθάνομαι πολύ ωραία. Μπορώ να πω ότι οι Εκδόσεις Βακχικόν αποτελούν πλέον τη λογοτεχνική μου οικογένεια. Δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός ότι, από το πρώτο κιόλας βιβλίο, αγκάλιασαν την προσπάθεια μου, υποστηρίζοντας ουσιαστικά ένα έργο μη ευρείας κατανάλωσης. Μια ποιητική συλλογή που απευθύνεται σε παιδιά, είναι αν μη τι άλλο στοίχημα, και είμαι πολύ ευγνώμων που το έβαλαν.

 


 

6)                  Πώς έγινε η επιλογή του εξωφύλλου σας;

 

Το εξώφυλλο το εμπνεύστηκε η αγαπημένη μου φίλη Μάιρα Ευαγγελίδου, ένας πολύ δικός μου άνθρωπος που μπόρεσε να εισχωρήσει στο μυαλό μου και να δώσει μορφή και χρώμα όχι στις λέξεις μου, αλλά στο συναίσθημα πίσω απ’ αυτές.

 

 

7)                  Από πού εμπνέεστε;

Για μένα η έμπνευση μπορεί να έρθει από παντού. Έναν νεφελώδη ουρανό, ένα πεσμένο φύλλο, έναν πολύχρωμο ορίζοντα, μια ιριδίζουσα λακκούβα με νερό. Και φυσικά από τις ίδιες τις λέξεις, με τα σκέρτσα και τις τσαχπινιές τους.

 

8)                  Αγαπημένα βιβλία και συγγραφείς ή ποιητές.

Είναι πολλά τα αγαπημένα βιβλία. Ενδεικτικά (καθότι η λίστα είναι ατελείωτη), αγαπημένοι συγγραφείς αποτελούν οι: Σαραμάγκου, Ουγκώ, Ευγενίδης, ΜακΓιούαν, Μπαρνς, Καρυστιάνη. Όπως επίσης και οι: Σεφέρης, Χιόνης, Αγγελάκη-Ρουκ, και άλλοι πολλοί.

 

9)                   Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια.

Έχω ήδη γράψει άλλο ένα έργο για παιδιά που δεν έχει όμως ακόμα «δρομολογηθεί» στην αγορά. Στο μεταξύ, θα συνεχίσω να γράφω όταν μου έρχεται έμπνευση, γιατί η έμπνευση είναι σπουδαίο πράγμα για να την αγνοεί κανείς.

 Της Αλεξίας Βλάρα, 18/1/2024

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Χλόη Αντωνοπούλου Μουζακίτη: " Για εμένα όμως η υπέρτατη αρετή που οφείλουμε να κατακτήσουμε σε αυτή τη ζωή είναι αύτη του ενήλικα που θέλει να βουτήξει το δάχτυλό του σε κάθετι νέο και να το γευτεί".