H Xριστίνα Μανιά μιλάει στο Open Mind

 


 Νέο βιβλίο.Τι πραγματεύεται;

Είναι μια οικογενειακή σάγκα. Ξεκινάει το 1918 με την προ-προ γιαγιά και φτάνει στο σήμερα με την τρισέγγονη. Ουσιαστικά είναι η πορεία μια οικογένειας κυρίως μέσα από τις ζωές των γυναικών της.

  Το πρώτο σας βιβλίο. Πώς νιώθετε;


Για την ακρίβεια είναι το πρώτο μου μυθιστόρημα γιατί έχω γράψει αρκετά παιδικά βιβλία και μια συλλογή με ερωτικές ιστορίες από την παγκόσμια μυθολογία για ενήλικες. Όπως συνέβη με κάθε βιβλίο που έχω γράψει νιώθω ταυτόχρονα πλήρης και άδεια. Πλήρης ,γιατί κάτι που δούλευα καιρό το ίδια πια ολοκληρωμένο στην τελική του μορφή να παίρνει τον δρόμο του. Άδεια γιατί για πολύ καιρό όλοι αυτοί οι ήρωες ήταν η καθημερινή μου συντροφιά και τώρα έχω μείνει «μόνη».

Πως μπήκε στην ζωή σας η συγγραφή;


Πάντα έγραφα. Κρατούσα ημερολόγιο, έγραφα γράμματα σε φίλους,  αλλά ακόμη και σε δικούς μου ανθρώπους που είχαν φύγει από τη ζωή. Ήταν ο δικός μου τρόπος να επικοινωνώ μαζί τους. Επίσης πάντα ήμουν φανατική αναγνώστρια. Γι’ αυτό και σπούδασα συγκριτική λογοτεχνία. Όλη μου η ζωή περιφερόταν γύρω από τα βιβλία.  Οπότε η συγγραφή δεν ήταν κάτι που ήρθε ξαφνικά μια ωραία μέρα.

Μιλήστε μου για τη επιλογή του εξωφύλλου σας.


Για το εξώφυλλο τα εύσημα ανήκουν αποκλειστικά στις Εκδόσεις Ψυχογιός και στο γραφιστικό τμήμα. Εμένα απλώς μου το έστειλαν για έγκριση και το ερωτεύτηκα από την πρώτη στιγμή. Δεν είχα να κάνω την παραμικρή παρατήρηση ή αλλαγή.

   Πως προέκυψε η συνεργασία σας με τις εκδόσεις Ψυχογιός;


Με τις εκδόσεις Ψυχογιός συνεργάζομαι εδώ και χρόνια ως μεταφράστρια. Έτσι όταν έγραψα το μυθιστόρημα αποφάσισα να το στείλω αρχικά στον εκδοτικό που αισθανόμουν ήδη ως επαγγελματικό μου σπίτι. Για καλή μου τύχη τους άρεσε κι αποφάσισαν να το εκδώσουν οπότε δε χρειάστηκε να «ξεσπιτωθώ»
J

Ένα πολύ όμορφο εξώφυλλο, κάτι εξωτικό κάτι μαγικό γεννιέται… Ήδη από τις πρώτες σελίδες σου κεντρίζει το ενδιαφέρον. Αποτελεί μυθοπλασία ή υπάρχει κάτι πραγματικό;


Όντως το μυθιστόρημα ξεκινάει από ένα πραγματικό γεγονός. Η γιαγιά μου όταν ήταν τριών χρονών έφυγε από την Αθήνα για να ζήσει στην Τυνησία με την γιαγιά της και τον θείο της. Για την ακρίβεια οι γονείς της που είχαν άλλα τρία παιδιά κι είχαν υποστεί μεγάλη οικονομική καταστροφή μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, την έστειλαν να ζήσει με τον πλούσιο θείο στην Τυνησία. Κάθε φορά που μου διηγούταν την ιστορία αυτή η γιαγιά μου καθώς και τη ζωή της  εκεί πέρα, μαγευόμουν κι έλεγα πως κάποτε θα έγραφα κάτι με αφορμή αυτό το γεγονός. Όπερ κι εγένετο.  Το βιβλίο ξεκινάει από το πραγματικό συμβάν αλλά από εκεί και πέρα αρχίζει η μυθοπλασία.

Ποια είναι τα σχόλια των αναγνωστών;


Η αλήθεια είναι πως και στο
site των εκδόσεων Ψυχογιός και στο Goodreads έχουν γραφτεί  θετικά σχόλια. Και σε εμένα προσωπικά όσοι το έχουν διαβάσει μου λένε όμορφα πράγματα, αλλά αυτό δε μετράει γιατί είναι δικοί μου άνθρωποι που με αγαπάνε συνεπώς δεν ξέρω πόσο αντικειμενικοί μπορεί να είναι. Αυτό όμως που μου έχουν πει και γνωστοί και άγνωστοι είναι πως τους έβαλε σε έναν άλλο κόσμο και τους ταξίδεψε. Εμένα αυτό μου αρκεί.

Αγαπημένα βιβλία και συγγραφείς ή ποιητές.


Πραγματικά αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση. Αγαπώ πάρα πολλούς συγγραφείς τον καθένα για διαφορετικούς λόγους. Θα αναφέρω μερικούς γνωρίζοντας εκ των προτέρων πως κάποιους θα αδικήσω.
Από ποιητές θα έλεγα τον Καβάφη, τον
W.H. Auden, την Κατερίνα  Αγγελάκη Ρούκ και τον Πάμπλο Νερούδα.
Από συγγραφείς  έχω μια προσωπική αδυναμία στον Όσκαρ Ουάλντ για το πνευματώδες ύφος του, στον Νίκο Καζαντζάκη για την ματιά του απέναντι στη φύση του ανθρώπου και στις αδυναμίες του, στην Αγκάθα Κρίστι για το αστυνομικό της δαιμόνιο, στον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες για τον μαγικό του ρεαλισμός.
Από βιβλία, με έχουν συγκλονίσει ο Θάνατος στη Βενετία του Τόμας Μάν,  Η ανακάλυψη του ουρανού, του Χάρι Μούλις, το  Μη με αφήσεις ποτέ, του Καζούο Ισιγκούρο, η Ιστορία αγάπης και σκότους , του Άμος Όζ.
Επίσης έχω έρωτα με τις μυθολογίες. Καταρχάς την ελληνική αλλά και πολλών άλλων πολιτισμών. Θα έλεγα πως οι μυθολογίες είναι η αδυναμία μου.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια.


Δεν έχω κάποια συγκεκριμένα σχέδια. Υπάρχουν σκόρπιες ιδέες στο κεφάλι μου αλλά ακόμη είναι σε πρωτογενές στάδιο. Προς το παρόν είμαι αφοσιωμένη στις μεταφράσεις μου, κάτι που αγαπώ πολύ, και στο διάβασμα, κάτι που αγαπώ ακόμη περισσότερο.

  Ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας.


Να είναι καλά και να έχουν βρεις τις εσωτερικές τους ισορροπίες. Πιστέψτε με και τα δύο είναι πολύ σημαντικά και πολύ δύσκολα.



Δεκέμβριος του 1918. Ένα γράμμα από την Τυνησία θα φέρει τα πάνω κάτω σε μια οικογένεια στην Αθήνα. Ένα γράμμα καταλύτης, ένα ανήκουστο δίλημμα, δυσβάσταχτοι αποχωρισμοί, νέοι άρρηκτοι δεσμοί, μια μυστική συνταγή κι ένα χειροποίητο ασημένιο κρεμαστό χέρι της Φατίμα αποτελούν την αφετηρία μιας ιστορίας εκατό χρόνων.
Στην εξωτική Τυνησία, τη μεταπολεμική Αθήνα, στο κοσμοπολίτικο Παρίσι, στους ατελείωτους αμπελώνες της Βουργουνδίας και στους καταυλισμούς προσφύγων της Μαύρης Αφρικής, ξετυλίγεται η συναρπαστική ζωή πέντε γυναικών, από την προ-προγιαγιά Ελένη μέχρι την τρισέγγονή της Έλενα.
Γυναίκες δυνατές, μπροστά από την εποχή τους, που διεκδικούν τα θέλω τους και τη ζωή τους με πάθος, χωρίς συμβιβασμούς και πρέπει. Ερωτεύονται, πονάνε, αγαπούν, παλεύουν και κάθε φορά παίρνουν δύναμη η μία από την άλλη γύρω από ένα φλιτζάνι με τσάι από μέντα.


Περισσότερες Πληροφορίες
Ημ/νία έκδοσης11 Νοε 2021
Θεματική ΚατηγορίαΚοινωνικόΑισθηματικό
ΣειράΕλληνική λογοτεχνία
ΕίδοςΜυθιστόρημα
Ηλικία18+
Σελίδες328
Αρ. Ανατύπωσης1
ISBN978-618-01-4030-9
Κωδικός25746
Σχήμα (πλάτος x ύψος)14 x 21 cm
Βάρος0.413 kgr
ΒιβλιοδεσίαΜαλακό εξώφυλλο
ISBN e-book978-618-01-4031-6
Κωδικός e-book25749
E-book formatEPUB





Της Αλεξίας Βλάρα, 18/2/2022

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Χλόη Αντωνοπούλου Μουζακίτη: " Για εμένα όμως η υπέρτατη αρετή που οφείλουμε να κατακτήσουμε σε αυτή τη ζωή είναι αύτη του ενήλικα που θέλει να βουτήξει το δάχτυλό του σε κάθετι νέο και να το γευτεί".