Η Βιβή Βουτσελά μιλάει στο Open Mind

Η  Βιβή Βουτσελά μιλάει στο Open Mind για το νέο της άλμπουμ, την αγάπη της για την μουσική, τα μελλοντικά της  σχέδια και διάφορα ακόμα.....

Βιβή Βουτσελά. Παρουσίασε μας τον εαυτό σου.

-Γεννήθηκα στη Εύβοια απο όπου έφυγα σε ηλικία 18 ετών για σπουδές.Στο γυμνάσιο έδωσα την πρώτη μου οντισιόν για το μουσικό σύνολο του σχολείου μας ,που δημιούργησε η καθηγήτρια μουσικής.Από την στιγμή εκείνη ήξερα ό,τι αυτό θέλω να κάνω στη ζωή μου.
Εκτός από το τραγούδι και τη δραστηριότητα γύρω από αυτό, αγαπώ τα ταξίδια ,το διάβασμα και την μελέτη άλλων πολιτισμών .Οι αλληλεπιδράσεις διαφορετικών λαών και το στίγμα στη μουσική αποτύπωση είναι κάτι που με γοητεύει ιδιαίτερα.Αγαπώ πολύ την Αθήνα ,αν και είναι δύσκολη πόλη.Θα μπορούσε να είναι πιο ανθρώπινη,Όταν έχω χρόνο επισκέπτομαι τα μουσεία της,έχει τύχει να επισκεφθώ το ίδιο μουσείο πολλές φορές ,αλλά κάθε φορά υπάρχει κάτι που μου αποκαλύπτεται.Ίσως είναι η ομορφιά μιας ζωής μέσα από τα αντικείμενα, που σε περιμένει να την ανακαλύψεις.Η έννοια της ανακάλυψης ωστόσο απαιτεί υπομόνη.Αυτός είναι μάλλον ο τρόπος που ωριμάζουν μέσα μου οι συνθήκες για δημιουργία και έκφραση, στη δουλεία μου και στη ζωή γενικότερα,Πρέπει να δίνουμε στις συνθήκες το χρόνο που χρειάζονται για να είναι οι σχέσεις μας με τους ανθρώπους ,την πόλη που ζούμε αρμονικές.Η σχέση μας με το περιβάλλον είναι καθοριστική και αποτυπώνεται στη δουλειά μας,χωρίς να το ξέρουμε.

Μίλησέ μας για τον νέο δίσκο σου.

-Πρόκειται για τον πρώτο προσωπικό μου δίσκο.Είναι μια συλλογή από έντεκα ρεμπέτικα τραγούδια,δέκα προπολεμικά και ένα μεταπολεμικό  ,που μου άρεσαν πολύ μεταξύ πολλών άλλων που τραγουδάω στα μαγαζιά και στις συναυλίες.Κυριαρχεί κυρίως η σμυρναίικη σχολή του ρεμπέτικου.Στην επιλογή με βοήθησε με τις συμβουλές του ο Παναγιώτης Κουνάδης,ενώ την επιμέλεια υπογράφει ο Κυριάκος Γκουβέντας.

Τι σημαίνει για εσένα η μουσική. Πώς μπήκε στην ζωή σου;

Προέρχομαι απο μια οικογένεια που μετακινούνταν διαρκώς λόγω μεταθέσεων των γονιών μου.Τα πρόσωπα , οι συνθήκες  άλλαζαν κάθε δυο με τρία χρόνια.Η μουσική στο σπίτι και στα ταξίδια αποτελούσε μια σταθερά,η οποία μου έγινε αναπόσπαστη συνήθεια.Δηλαδή το ραδιόφωνο ήταν μονίμως ανοιχτό. Οι άνθρωποι και το περιβάλλον άλλαζαν συνεχώς ,άλλα το ραδιόφωνο ποτέ.Έτσι έγινα μάλλον καλή ακροατήρια αρχικά. Μάλιστα,επειδή άκουγα μουσική με τις ώρες , είχα μάθει να κάνω ησυχία και να ακούω με προσοχή.Μου φαινόταν πολύ περίεργο,όταν άρχισα να μεγαλώνω ,που οι άνθρωποι μίλαγαν ενώ από κάπου ακουγόταν μουσική.Οπότε η σχέση μου με τη μουσική ήταν αρχικά ,χωρίς να το ξέρω σχέση συντροφιάς,που αργότερα έγινε αγάπη, έκφραση και επάγγελμα.

Ποιοι είναι οι συντελεστές του δίσκου σου;

- Ο Κυριάκος Γκουβέντας υπογράφει την καλλιτεχνικά επιμέλεια.έπαιξαν οι μουσικοί: Στέλιος Βαρβέρης(ούτι,μπουζούκι,σολιστική κιθάρα, Κώστας Τσεκούρας ( κιθάρα).Βαγγέλης Πασχαλίδης (σαντούρι),Δήμος Βουγιούκας(ακορντεόν),Γιάννης Πλαγιαννάκος (κόντρα μπάσο), Χαρούλα Τσαλπαρά(πιάνο)Ιφιγένεια Ιωάννου(κανονάκι)Βασίλης Σμάνης (λαούτο).Στις "Σεβιλλιάνες"συμμετείχε η Ορχήστρα Βιολιστών της Στέγης του Κόσμου.


 Τι σημαίνει ο τίτλος του δίσκου σου; Τι θέλεις να δείξεις μέσα από αυτόν τον ιδιαίτερο
τίτλο;

-Ο τίτλος προέκυψε απο το ομώνυμο τραγούδι,την "Καρδιοκλέφτρα" του Ιωάννη Δραγάτση (Ογδοντάκη)Είναι ένα τραγούδι που γράφτηκε το 1928 και είναι ιδιαίτερα αγαπητό .Αρχικά δεν είχα σκεφτεί να το συμπεριλάβω γιατί είναι ένα τραγούδι που έχει γνωρίσει πολλές επανεκτελέσεις και επιπλέον θεωρείται αντρικό.Ήταν μια πρόταση του Παναγιώτη Κουνάδη,ο οποίος με παρότρυνε δίνοντάς μου να καταλάβω ότι είναι σχετικό πιο τραγούδι είναι γυναικείο ή αντρικό.Όταν αργότερα σκεφτόμουν τι τίτλο να δώσω,στάθηκα στον συγκεκριμένο γιατί είναι μια πολύ όμορφη λέξη ,που την ακούμε στη σύγχρονη ζωή σπάνια.Με την πάροδο των χρόνων δεν αλλάζει μόνο η ζωή άλλα και ο τρόπος διαχείρισης της γλώσσας.Σαν λέξη λοιπόν είναι παρμένη για να μας μεταφέρει,μαζί με το σύνολο των τραγουδιών, λίγη από την ατμόσφαιρα μιας περασμένης εποχής.

 Τι σημαίνει η παράδοση για εσένα;

Θα σας απαντήσω με μια φράση που αντιπροσωπεύει πολλούς ανθρώπους,μαζί με αυτού κι εμένα: Παράδοση δεν είναι η διατήρηση της στάχτης ,αλλά η μεταφορά της Φλόγας.

Ποια είναι τε μελλοντικά σου σχέδια;

-Αυτό το διάστημα δουλεύω πάνω σε καινούργια τραγούδια,που ελπίζω σύντομα να μπορέσω να παρουσιάσω ένα δείγμα.Από άποψη εμφανίσεων ,δυστυχώς λόγω του κοροναιού,ακυρώθηκε όλος ο προγραμματισμός του καλοκαιριού.Υπάρχει ένας έντονος προβληματισμός για το πως θα πορευθούμε και οι δυσκολίες είναι πολλές.Κανείς δεν περίμενε πως θα είναι τόσο δυσάρεστες οι συνθήκες.Ελπίζω  οι δυσκολίες που ζούμε να γίνουν αφορμή για δημιουργική ,ουσιαστική σκέψη,συγκρότηση και οργάνωση.


Της Αλεξίας Βλάρα, 12/6/2020

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Χλόη Αντωνοπούλου Μουζακίτη: " Για εμένα όμως η υπέρτατη αρετή που οφείλουμε να κατακτήσουμε σε αυτή τη ζωή είναι αύτη του ενήλικα που θέλει να βουτήξει το δάχτυλό του σε κάθετι νέο και να το γευτεί".