Alexia's secrets: Ο Παναγιώτης Κούδας μιλάει στο Open Mind


O Παναγιώτης Κούδας μιλάει στο Open Mind για την νέα παράσταση, την περιοδεία που ετοιμάζει να κάνει με την παράσταση, την αγάπη για το stand up comedy και διάφορα ακόμα..


«Πόσο μόνος είναι αυτός ο Μάκης». Μιλήστε μας λίγο για την παράσταση σας;

Ο Μάκης είναι κάποιος που δεν γνωρίζω. Είναι ένα κομμάτι της παράστασης, ένα θέμα μόνο από τα πολλά, αλλά μου άρεσε πολύ σαν τίτλος. Περισσότερες πληροφορίες δεν μπορώ να δώσω θα κάνω Spoiler. Η παράσταση αυτή είναι η τρίτη solo που παρουσιάζω. Έχει κείμενα που γράφτηκαν τα τελευταία 3 χρόνια, και πραγματεύεται διάφορα θέματα, από πολύ μικρά και καθημερινά μέχρι πιο σημαντικά. Αλλά είναι όλα θέματα που με τον έναν ή τον άλλον  τρόπο όλοι έχουμε συναντήσει. Εντάξει τα θέματα που είναι λίγο πιο αμφιλεγόμενα μου αρέσουν λίγο παραπάνω, θέλω να βρίσκω τρόπο να κάνω αστεία με δύσκολα ζητήματα.

Με τον…. Μάκη έχετε ήδη ταξιδέψει σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας, με μεγάλη επιτυχία. Προγραμματίζετε και άλλες παραστάσεις? 

Τώρα η σεζόν κλείνει, και δυστυχώς για εμάς, οι παραστάσεις Stand-up το καλοκαίρι σπανίζουν. Θα τελειώσω μάλλον για αυτήν την περίοδο με την εμφάνιση στο Athens Comedy Festival. Υπάρχουν κάποιες πόλεις που δεν πρόλαβα να πάω φέτος, και φυσικά δεν έχω δώσει αρκετές παραστάσεις ακόμα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Θα την παρουσιάσω σίγουρα μέχρι το τέλος του 17, και μετά πάμε για κάτι καινούργιο.

 Πώς νιώθετε για το stand up comedy;

Τα τελευταία χρόνια με την άνοδο που υπάρχει νιώθω ότι η προσπάθεια που έκανα για αρκετά χρόνια, εγώ και κάποιοι ακόμα που είναι ακόμα παλιότεροι ή ασχολούνται πάνω κάτω την ίδια διάρκεια, δεν πήγε χαμένη. Κάνουμε δειλά αλλά σταθερά βήματα σαν χώρος, και νομίζω ότι και με τους πολύ καλούς νέους κωμικούς που βγαίνουν συνέχεια τα πράγματα θα πάνε πολύ καλύτερα.

 Γιατί επιλέξατε αυτό το είδος;

Δεν ξέρω ακριβώς. Μου άρεσε η κωμωδία πολύ, από πολύ μικρός έγραφα κωμικά κείμενα. Όταν το είδα πρώτη φορά σε video (εν έτη 1999) μου έκανε τεράστια εντύπωση το πόσο άμεσο είναι και φυσικά μου φάνηκε πολύ εύκολο. Δεν είναι φυσικά, το κατάλαβα μετά. Αλλά μου αρέσει σίγουρα που έχω εγώ τον έλεγχο στα πάντα, δεν εξαρτώμαι από κάποιον άλλον. Μπορώ να πω ότι θέλω και όπως το θέλω. Οπότε φαντάζομαι το διάλεξα γιατί είναι κωμωδία και ταυτόχρονα γιατί είμαι πολύ εγωιστής (χαχα).

Σας αρέσει να κάνετε τον κόσμο να περνάει καλά και να γελάει; Είναι κάτι που το έχει ανάγκη στις μέρες μας;

Γιατί πότε δεν το είχε; Το να κάνεις κάποιον να γελάει είναι κάτι που με τράβαγε από μικρός. Μάλλον κάποιο κόμπλεξ θα κουβαλάω. Ίσως γιατί εγώ διασκέδαζα πολύ με την κωμωδία ήθελα να μάθω πως να το κάνω και εγώ. Οπότε ναι μου αρέσει πολύ να το κάνω αλλά κυρίως στην σκηνή. Στην κανονική μου ζωή δεν το επιδιώκω ιδιαίτερα. Αυτό που έχει σίγουρα πάντως ανάγκη ο κόσμος πλέον δεν είναι μόνο να γελάει – αυτό πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει – αλλά η ανάγκη να δει πιο ποιοτική κωμωδία. Όταν λέω ποιοτική, δεν εννοώ απαραίτητα να ασχολείται με μια συγκεκριμένη θεματολογία  και περιεχόμενο αλλά σίγουρα για αρχή στην μορφή της. Ιδίως με το διαδίκτυο, που υπάρχει τόσο εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία, το να βλέπεις πώς εξελίσσεται η κωμωδία έξω, και πώς αλλάζει είναι σημαντικό. Δεν μπορεί να κρυφτεί κανείς. Και στην Ελλάδα η τηλεόραση και η επιθεώρηση – δύο βασικοί πυλώνες έκφρασης της κωμωδίας – πλέον μόνο θλίψη σου προκαλούν. Οπότε ο κόσμος έχει ανάγκη να γελάσει αλλά ταυτόχρονα λόγω σύγκρισης καταλαβαίνει και με τι γελάει. Και το stand-up στην Ελλάδα είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

 Πώς νιώθετε για την δυνατότητα να πάτε σε διάφορα μέρη φέτος;

Να σου πω κάτι περίεργο; Όταν ήμουν μικρότερος δεν μου άρεσαν καθόλου τα ταξίδια. Καθόλου όμως. Αναγκάστηκα όμως να το κάνω λόγω δουλειάς και αποφάσισα ότι θα μάθω να το διασκεδάζω. Φυσικά η κούραση είναι μεγάλη κάποιες φορές αλλά μαθαίνεις να το διαχειρίζεσαι, να προγραμματίζεις σωστά  και να κάνεις την ζωή σου πιο εύκολη. Πλέον, μπορώ να πω ότι μου είναι ευχάριστο. Είτε όταν πηγαίνω σε μέρη που επισκέπτομαι συχνά και πλέον έχω φίλους, είτε όταν πηγαίνω κάπου για πρώτη φορά και ανακαλύπτω μέρη, ανθρώπους και φυσικά που είναι τα καλύτερα σημεία για φαγητό. Έχω και αρχείο excel πλέον για το που να φας σε όλη σχεδόν την Ελλάδα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Να εξαντλήσω τις πόλεις που δεν έχει πάει ακόμα η παράσταση, να δώσω μερικές ακόμα παραστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και από το 18 να ξεκινήσω την νέα παράσταση μου. Και να συμπληρώσω και άλλες εγγραφές στο excel.

Ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας.

Να βλέπετε stand-up, να μην χάσετε με τίποτα τις παραστάσεις του Athens Comedy Festival, και να πάμε μετά για μπύρες.

Της Αλεξίας Βλάρα, 11/5/2017

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Χλόη Αντωνοπούλου Μουζακίτη: " Για εμένα όμως η υπέρτατη αρετή που οφείλουμε να κατακτήσουμε σε αυτή τη ζωή είναι αύτη του ενήλικα που θέλει να βουτήξει το δάχτυλό του σε κάθετι νέο και να το γευτεί".

Εύη Μαραζοπούλου: "Η Σερβιτόρα και κάθε ήρωας μέσα σ’ αυτήν αντιπροσωπεύει τον σύγχρονο άνθρωπο, που έχει να αντιμετωπίσει σκοπέλους, εσωτερικούς ή εξωτερικούς".