Ιωάννης Βούρος: " Η εργατική τάξη πάει στον Παράδεισο μέσα από ιστορίες βιωματικές που αφορούν τον καθένας μας"


Ο Ιωάννης Βούρος μιλάει στο Open Mind για το νέο του μυθιστόρημα, την αγάπη του με το κοινό με επιτακτική ανάγκη το αναγνωστικό κοινό να διαβάζει λογοτεχνία και διάφορα ακόμα...

“Η εργατική τάξη πάει στον Παράδεισο ”, τι πραγματεύεται το βιβλίο σας;

Το βιβλίο πραγματεύεται ιστορίες βιωματικές, που αφορούν στον καθένα μας . Κοινές, ασήμαντες, καθημερινές, που προσπερνάμε ξώφαλτσα.
Μικρά κουρελάκια που υφαίνουν την πολύχρωμη ομορφιά , που λέμε ΖΩΉ.


Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Αγαπημένοι μου συγγραφείς είναι οι ΠΆΝΤΕΣ.
Αρκεί να τους διαβάσεις  απροκατάληπτα . Χωρίς να δεις προηγουμένως την υπογραφή τους.
Αρκεί να τους διαβάσεις με μάτια που ΒΛΈΠΟΥΝ, από τους κλασσικούς μέχρι τους ασήμαντους, που μέσα στις στάχτες κρύβουν διαμάντια.


    Ένα βιβλίο με αλήθειες, αλληγορίες, αστείες ιστορίες, μικρές και βιωματικές καταστάσεις. Πώς έγινε η επιλογή αυτού του θέματος;

Το χιούμορ, η πλάκα, ο σαρκασμός (και ο αυτοσαρκασμός) βαράνε στόχο Διάνα, στα πιο ΣΟΒΑΡΆ ζητήματα.
Την επιλογή του θέματος ΔΕΝ την έκανα εγώ.
Μου ήρθε στο ενύπνιο απρόσκλητη.

  Μιλήστε μου για το εξώφυλλο του βιβλίου σας.

Μου ζητάς εύκολα.
 Για τον τίτλο του βιβλίου (δάνειο από ιταλική ταινία του ’70),το έχω γράψει ήδη, στο πρώτο κιόλας κείμενο του βιβλίου.
Δεν αφήνω ωστόσο ασχολίαστο το εξής γεγονός. Και οι δύο εικονιζόμενοι, σκληρά εργαζόμενοι, κολλάνε βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα στο βιβλιάριο υγείας.

Πως νιώθετε με την επαφή με το κοινό; Τι είναι αυτό που σας συναρπάζει στην επαφή σας με το κοινό;

Με συγκινεί  το κοινό, που πρωτευόντων …αγοράζει τα βιβλία μου και δευτερευόντως τα …διαβάζει.
Ας σημειώσω, πως από την αγορά τους, δεν έχω την παραμικρή οικονομική ωφέλεια.
Εγώ απολαμβάνω …Δόξα !!!

    Έχετε γράψει συνολικά 4 βιβλία. Έχετε ξεχωρίσει κάποιο; 

Από τα 4 βιβλία μου που έχω εκδώσει, ξεχωρίζω το:
1ο, το 2ο, το 3ο, το 4ο και το 5ο που οσονούπω έρχεται.
Τα υπόλοιπα τα έχω αποκηρύξει.

 Πώς ξεκίνησε η επιθυμία για συγγραφή;

Η επιθυμία για συγγραφή είναι σχέση αυστηρά, άκρως ερωτική. Δεν θα ήθελα ως εκ τούτου να  μπω σε λεπτομέρειες (ακατάλληλες για ανηλίκους) που θα σοκάρουν και θα σκανδαλίσουν το σεβαστό ΣΑΣ κοινό.

 Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τον εκδοτικό;

Με τον Νίκο Ιανοκαρατζά μας συνδέει τριανταπεντάχρονη και πλέον φιλία.
Ο Ένας πλάι στον Άλλον και στα συν και στα πλην.
Έτσι χτίζεται η Αγάπη.

 Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Για τα μελλοντικά μου σχέδια, έχω το παρακάτω :

Χους ειμί
Η ψυχή μου είναι βαριά,
δύσκολο να νικήσει
τον νόμο της βαρύτητας.
Ουρανέ αδηφάγε,
μην την περιμένεις,
όταν το άψυχο κουφάρι μου
το καταβροχθίζουν
λαίμαργα σκουλήκια.
Ουρανέ αδηφάγε,
αρκέσου στην απεραντοσύνη σου
και στα άπειρα φωτεινά σου
Αστέρια.
 Εξ άλλου κάνει
 τόσο κρύο εκεί πέρα.
Μόνο το χώμα – βάλσαμο
  επουλώνει τις πληγές.

Ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας.

Για τους αναγνώστες ΣΑΣ, λέω  :
Έστω και στο σμαρτ-φόουν σας, διαβάστε λιγουλάκι λογοτεχνία
…και ας μην είναι Βούρος .

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις IANOS, στη σειρά Μικρός IANOS, το νέο βιβλίο, 4ο κατά σειρά, του Γιάννη Βούρου, με τίτλο «Η εργατική τάξη πάει στον Παράδεισο». Πρόκειται για κείμενα γραμμένα με τον χαρακτηριστικό πλέον τρόπο του ζωγράφου Γιάννη Βούρου. Κάποια εμπνευσμένα από την επικαιρότητα και άλλα βιωματικά – περιστατικά της παιδικής ή της νεανικής του ηλικίας, που λόγω κάποιας αφορμής έχει ανακαλέσει στη μνήμη του. Ο Γιάννης Βούρος χρησιμοποιεί λόγο απλό και καθημερινό, λαϊκό, χωρίς πολλά καλολογικά στοιχεία, πατώντας συνειδητά και εστιάζοντας κυρίως στο «τι» θέλει να πει και λιγότερο στο «πώς» θα το πει. Με γνώμονα αυτό, εκφράζεται άλλοτε με ποίηση και άλλοτε με πρόζα. Η εναλλαγή αυτή, σε συνδυασμό με τη χιουμοριστική του διάθεση και την κριτική του ματιά, κάνει την ανάγνωση πιο ενδιαφέρουσα και της δίνει… ρυθμό.

Ο Γιάννης Βούρος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1953. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Πολεοδομία στο London School of Economics. Από το 1980 ασχολείται συστηματικά με τη ζωγραφική. Με την ιδιότητα του ζωγράφου έχει πραγματοποιήσει 17 ατομικές εκθέσεις, συμμετείχε σε περισσότερες από 180 ομαδικές και έχει βραβευθεί στο διεθνή διαγωνισμό “Art and Poverty”, Ankara, 2005. Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί από το 1992 μέχρι σήμερα στα περιοδικά Παρέμβαση, Τζαζ & Jazz, Πολύγυρος, ΕΝΕΚΕΝ, Ο Σίσυφος και Τέχνης ίχνη, καθώς και στο dreaming-in-themist.blogspot.com. e-mail: vouros_yiannis@yahoo.gr Άλλα έργα του συγγραφέα: Στο περιθώριο (2011), Ταξιδιωτικός οδηγός (2013), Κλαίνε οι μέλισσες (2016) τα οποία κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΙΑΝΟS.

Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο: https://www.ianos.gr/i-ergatiki-taksi-paei-ston-paradeiso-0469930.html

Της Αλεξίας Βλάρα, 2/9/2019

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Χλόη Αντωνοπούλου Μουζακίτη: " Για εμένα όμως η υπέρτατη αρετή που οφείλουμε να κατακτήσουμε σε αυτή τη ζωή είναι αύτη του ενήλικα που θέλει να βουτήξει το δάχτυλό του σε κάθετι νέο και να το γευτεί".