H Σοφία Μάντη μιλάει στο Open Mind

 


 Νέο τραγούδι. Μιλήστε μου γι’ αυτό

 

Αλήθεια είναι αν και υπάρχουν στιγμές που ακόμα δεν το πιστεύω!

"Απόφαση", ένα τραγούδι που έγραψε στίχους και μουσική ένας ταλαντούχος τραγουδοποιός, ο Δημήτρης Φάκος. Το 2018 κυκλοφόρησε από την MLK η πρώτη μου ομότιτλη δισκογραφική δουλειά.

8 υπέροχα τραγούδια με παρουσία και μπουζουκιού, χωρίς όμως να είναι ένας λαϊκός δίσκος.

Στο album υπάρχουν και 2 ντουέτα, ένα με τον Δημήτρη, το  "Θα περάσει κι αυτό" κι ένα με τον αγαπημένο μου Σταμάτη Χατζηευσταθίου, το "Τέσσερα καράβια", ένα "πειραγμένο" ζεϊμπέκικο.

Ένα album που έγινε με πάρα πολλή αγάπη  και κόπο γιατί τίποτα δεν μας χαρίζεται.

Έπαιξαν υπέροχοι μουσικοί  με την ψυχή τους και τους ευχαριστώ από την καρδιά μου γι` αυτό.

Όταν άκουσε το τραγούδι «Απόφαση» η Ηρώ μου γιατί είναι φίλη μου πια, μου λέει:

θα ήθελα να το πεις  απλά ρε παιδί μου, με μια κιθάρα και τη φωνή σου.

Μου το είπε μια, μου το είπε δυο, την τρίτη της λέω: Θέλεις να το πούμε παρέα; Αμέ!  Με χαρά!

Αυτό ήταν! Έκλεισα στο Studio Libra στον φανταστικό Τόλη Κετσελίδη που έκανε την ηχοληψία, τις μίξεις και τo mastering, ήρθε και ο άλλος φανταστικός τύπος ο Αντώνης Γούναρης που έδωσε πιο funkie ρυθμό και το αποτέλεσμα εύχομαι να σας αρέσει όσο και σε μας!

 

 Eχετε ξεχωρίσει κάποια συνεργασία σας;

 

Καλά, δεν έχω κάνει και πολλές! χα! χα!  

Σίγουρα ξεχωρίζω τη συνεργασία μου με τη Σοφία Βόσσου, έναν χαρισματικό άνθρωπο.

Ξεκινήσαμε να τραγουδάμε σ` ένα ωραίο μαγαζί αλλά δυστυχώς ο covid είχε άλλα σχέδια. Το μαγαζί έκλεισε όπως όλα και δυστυχώς αυτό το αντάμωμα σταμάτησε άδοξα.

Μιλάμε όμως και με στηρίζει σε ό,τι κάνω.

Την αγαπάω πολύ. Είναι ένας πολύ γλυκός άνθρωπος. Σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή.

Σίγουρα η Ηρώ. Άλλο ταλέντο, μοναδικό! Μαζί τραγουδήσαμε στη παρουσία του δίσκου στη Σφίγγα μια βραδιά που σίγουρα δεν θα ξεχάσω. Άγχος τρελό, αγωνία στο κόκκινο, ούτε εξετάσεις να έδινα, η καρδιά μου χτύπαγε πάρα πολύ δυνατά.

Όλα πήγαν μια χαρά και τα κρατάω φυλαχτό στη καρδιά μου.

 

Συμμετέχει η Ηρώ. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία και πως νιώθετε;

 

Νιώθω απέραντη χαρά και ευγνωμοσύνη. Ένας άνθρωπος που θαύμαζα χρόνια τον οποίο είχα πρωτοακούσει τυχαία στη δεκαετία του `90 στο  " Περιβόλι τ`oυρανού", να είναι δίπλα σου, να φοράει ακουστικά και να ηχογραφείτε παρέα. Από τότε με είχε συγκινήσει  η ερμηνεία της και είπα ότι αυτό το κορίτσι θα κάνει σπουδαία πράγματα.

Τα θαύματα γίνονται αρκεί να τα πιστεύεις!

Μια τυχαία γνωριμία ήταν με την Ηρώ που τώρα είναι σαν τη παλιά κολόνια. Θα κρατήσει χρόνια. Την αγαπάω πολύ. Είναι αληθινή και ακομπλεξάριστη. Έχει απίστευτο χιούμορ. Είναι μια ολοκληρωμένη καλλιτέχνης με περίσσιο ταλέντο!

 

Tι σημαίνει για σας μουσική;

Με μια λέξη έρωτας! Θα ήμουν δυστυχισμένη αν δεν είχα ασχοληθεί μαζί της.

Ευτυχώς από τα 7 μου, όταν άγγιξα το πρώτο μου κιθαρόνι, έχουμε μια σχέση μαγική.

Ο Πλάτωνας, αυτός ο μοναδικός φιλόσοφος, είχε πει για τη μουσική πως δίνει ψυχή στο σύμπαν και φτερά στην σκέψη. Απογειώνει τη φαντασία, δίνει χαρά στη λύπη και ζωή στα ΠΑΝΤΑ! Δεν έχω κανένα λόγο να αισθάνομαι τίποτα λιγότερο.

 Πώς πιστεύετε λειτουργεί η μουσική μέσα στη καθημερινότητα σας;

Σαν βάλσαμο, σαν βροχή που ποτίζει τα δέντρα, σαν όαση μέσα στην ερημιά.

Η μουσική με συντροφεύει πάντα στα καλά και στα ζόρια μου. Είναι μικρόβιο, είναι αρρώστια που πραγματικά δεν θέλω να γιατρέψω.

 

Νοσηλευτική και τραγούδι. Πώς συνδέονται αυτά;

Απλά και όμορφα όπως όλα όταν θέλουμε πάνω σ` αυτή τη γη.

Ισορροπίες χρειάζονται και καλός συγχρονισμός του χρόνου.

Μου αρέσουν και τα δυο. Δίνω κομμάτι μου. Με τη Νοσηλευτική γιατρεύω σώματα.

Με τη μουσική ψυχές ίσως και πληγές.

Είναι δύσκολη η δουλειά μου. Θελει ψυχραιμία, καθαρό μυαλό να λειτουργείς σωστά την κατάλληλη στιγμή. Να διαχειρίζεσαι καταστάσεις κι ανθρώπους.

Με τη μουσική ταξιδεύω, γαληνεύω, ηρεμώ.

Τα βιβλία είναι ιστορίες για το μυαλό είχε πει κάποιος.

Τα τραγούδια είναι ιστορίες που σε κάνουν να αισθάνεσαι ζωντανός θα πω εγώ.

 

Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια;

Θα πω αυτό που είναι σίγουρο.

Την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου θα παίξουμε σ` αυτό το ζεστό χώρο στο "Μπαράκι της Διδότου" με χριστουγεννιάτικη διάθεση. Παρέα με δύο υπέροχους μουσικούς, τον Γιώργο Σχινά στο πιάνο και τον Βασίλη Ραψανιώτη στο βιολί.

Θα ήθελα να τραγουδάω σε ωραίους χώρους με αξιόλογους συνεργάτες και να ηχογραφώ ωραία τραγούδια που έχουν κάτι να πουν.

Μου αρέσει να ζω το τώρα, τις στιγμές, να είμαι γερή! 

Σίγουρα τυχερή μιας κι έχω ανθρώπους που μ` αγαπούν και με στηρίζουν.

 

Eνα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας.

Να μην σταματήσουν να ονειρεύονται τις πιο ψηλές κορυφές των ονείρων τους.

Να μην τα παρατάνε στη πρώτη δυσκολία.

Η ζωή είναι μάχη. Θέλει αγώνα και θυσία .

Να παλεύεις με πίστη και αισιοδοξία!

 

Της Αλεξίας Βλάρα, 25/11/2022

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δημήτρης Καλπογιαννάκης: "Το γεγονός πως ‘’άνοιξα’’ τα εσώψυχά μου και όπως γράφω στον πρόλογο "εκτίθεμαι’’ στα μάτια των αναγνωστών ήταν η πρόκληση και ο προβληματισμός προς τον εαυτό μου".